mandag 5. januar 2009

Godt nytt år




Så var vi kommet i gang med et nytt år.
Nytt år nye muligheter og nye utfordringer.
Vi håper dette året vil bli et flott år med masse spennende positive opplevelser.

Desember var en koselig tid med julekalender og blåfjell:-)
Linnea gledet seg veldig til pakkekalenderen hver dag,herlig å se spenningen i øynene hver dag....tar meg tilbake til den tiden jeg selv var liten:-)
Caitlin fikk sjokoladekalender men i løpet av dette året skal jeg få brodert en kalender til henne også:-)
Vi valgte å feire julen alene i år,
det var jammen godt siden vi ble syke alle sammen.
Caitlin hanglet litt 22 etter hun kom fra b.hagen så startet jeg med vondt i halsen på 23 og det slo ut skikkelig på selve julaften...
jeg lå på sofaen fra 18 til 22.30 og frøys under teppe....
Senere følte Roger og Linnea seg dårlig også og dermed hanglet vi oss igjennom romjulen....sukk.
Men vi har gjort det beste ut av det alikevel.
Nyttårsaften feiret vi hos min bror med familie.

Stomien til snuppa har gitt oss store utfordringer i desember.
Vi måtte over på et helt annet utstyr,
da den har forandret seg den siste mnd.
Så nå venter vi på telefon ifra riksen denne uka i forhold til hva vi skal evnt gjøre med den.
Det er iallefall tydelig at noe ikke er som det skal med denne stomien.

I dag startet skolen og barnehagen opp igjen,skal bli deilig å få litt faste rutiner igjen.
Linnea har vært sammen med oss utover kvelden i hele jula,det ble derfor en stor overgang for henne i går da hun måtte legge seg tidligere.
Caitlin var heller ikke så klar for barnehagen i dag men det går seg til.
Jentene har iallefall fått vært mye sammen,selvom det har vært slitsomt til tider for begge to så har de nok hatt godt av å få knyttet mere på søskenbåndene...:-)
Linnea tok selv initiativ til å legge Caitlin her en kveld,leste bok,sang og la henne til sengs...det var stor stas og hun var så flink....
Caitlin begynte til og med å klappe og sa "BRA"..jeg holdte på å le meg skakk...:-)))
Linnea syns selvsagt det er morro at lillesøster lærer ting av henne....
det er ikke alltid så bra...så her om dagen kom den lille tunga til Caitlin ut i det hun ble skikkelig sur for ett eller annet...og da kom det stolt fra Linnea....:Det har hun lært av meg:-)))

Vel,det var litt om det siste som har skjedd her hos oss.
Skal prøve å være flinkere til å skrive fremover nå :-)


Ingen kommentarer: