søndag 1. mars 2009

Noe å tenke over for oss alle :-)




Gi meg ros - si at jeg er flink.
Gi meg oppmuntring, slik at jeg kan.
Bare at noe er vanskelig og tar tid å lære.
Gi meg troen på mitt selvbilde.
Gi meg tro på en egenverdi jeg kan leve med.
Vær der for meg når jeg krever lærdom og jeg trasser for å finne grenser. Vær tålmodig og vis meg grensen når jeg tråkker over.
Ikke straff meg for feil jeg ikke vet om,
men fortell meg hva som er rett.
Jeg tror på DEG, du er mitt forbilde.


Gjør slik du vil jeg skal lære.
Vær min leder og vær deg selv. Lær meg at det er lov å le,
at det er lov å gråte, at det er lov å bli sint.
Gjør det du - så tørr jeg og. Le til meg - sammen med meg.
Men ikke av meg. Er du sint på meg så forklar meg hvorfor.
Gråter du så vil jeg trøste deg. Men ikke gi meg skylden for dine tårer.
Det kan jeg ikke forsvare meg mot.
IKKE GÅ FRA MEG om kvelden når jeg trenger deg.
Gi meg trygghet til å sovne alene, og ta deg tid til å høre en vond drøm. FORTELL MEG AT DU ER GLAD I MEG,
og alltid passer på meg.


Hold dine løfter, så lærer jeg å holde mine.
Vær stolt av meg når jeg forteller deg om feil jeg har begått.
Så lærer du meg ærlighet og fortrolighet.
Trøst og blås når jeg har slått meg på kneet.
Ikke prøv å lære meg at det er farlig å klatre i trær og så si:
Hva var det jeg sa?
Ikke straff meg med en avvisende rygg når jeg prøver å utforske min radius. Vær der for meg og hjelp meg å utforske.

Jeg er trygg på deg. Ikke få meg til å gjøre ting du ikke selv vil.
Ikke gi meg dårlig samvittighet for å ha såret noen.
Jeg sårer ingen med vilje. Jeg har ennå ikke lært hvordan man gjør det.
Ikke snakk om mine uferdigheter til andre. Jeg stoler på deg.
Det er mye jeg ikke kan.
Men du vil lære meg alt du kan og lede meg på rett vei, slik at jeg kan få lærdom og kunnskap du ikke kan gi meg.
Vær der for meg alltids når jeg trenger deg,
da lærer du meg trygghet og tillit og med det kan jeg klare alt.

Ingen kommentarer: