søndag 24. mai 2009

Tilbake på riksen igjen....



Da var den helgen over...og her sitter jeg å ser ut på tårnet på riksen...klokken viser 01.05 Sitter her med et sug i magen...er veldig sliten av hele denne situasjonen. Det er så vondt å se på Caitlin ha smerter hver dag....hvordan kan vi være sikre på at det bare er luftsmerter og uansett vet vi jo alle hvor vondt det kan være.Legen sa det også kunne være blærespasmer pga hennes katerter via magen.

En liten oppsumering: På torsdag ble det avgjort at vi skulle legge inn sonde...hun fikk dormicum og det ble satt inn og hun dro det ut flere ganger...da det endelig gikk og hun roet seg...fikk hun plutselig et godt tak og dro det ut nok en gang...dermed avsluttet vi forsøket.
Da var det bare å håpe på at hun ville spise og drikke bedre i løpet av dagen.
Det ble det heller dårlig med så det ble satt på mere intravenøs.

Vår snille barnevakt (avlaster) kom i 14 tiden sammen med sin vennine..de skulle passe på snuppa mens Roger,Linnea og jeg dro til byen for å feire Linneas Bursdag.
Da Roger og Linnea kom dro vi til Hard Rock kafe og spiste deilig middag.


Det var utrolig god mat der :-)
Så dro vi til slottet å så på garden og parken rundt slottet.
Etterpå kosa vi oss litt rundt omkring.
Det var en koselig tur.Linnea gledet seg til å komme tilbake til riksen til lillesøster.


På sykehuset hadde det gått veldig bra,hun hadde hatt det vondt noen ganger,men hadde roet seg bra.

Fredag var jeg klar for en tur hjem med Linnea...Linnea spurt i det hun våknet at hun gjerne kunne tenke seg å bli der lengre...vi tenkte jo at det ville være en god ide siden det kanskje kunne trigge hennes lyst på mat.
Dermed dro jeg alene hjem og etterlot hele gjengen på riksen...
Det var helt merkelig og ekkelt....
Jeg synes det er så flott av Linnea det hun gjorde....er så stolt av henne.
Jeg fortalte at planen var at vi skulle på shoppings på veien hjem og kose oss sammen bare hun og jeg på kvelden.
På lørdag skulle hun være med meg i kirken å se på bryllup...og på søndag skulle vi ha et lite bursdagselskap med tante m familie.
Da sier hun bare: Mamma,jeg blir her...det er tross alt Caitlin som er viktigst nå,det er hun som har det vondt og jeg vil stille opp for lillesøster...
Jeg ble rørt til tårer....hun er så god atte.
Vi ser helt klart at de begge har hatt så godt av hverandre i helgen.

Lørdag dro jeg i bryllup,det var veldig koselig og flott.
Jeg kosa meg og jeg roet meg ned fordi jeg fikk update fra Roger på at alt gikk veldig fint hos dem.De hadde nemlig tatt seg en tur til byen og trillet rundt og kosa seg.
Derimot natt til søndag ble det ei natt med masse vondt og hun våknet hver time og hylte å skrek....NEI NEI NEI....så vi håper det blir en bedre natt i natt..
Jeg ryddet og fikk litt oversikt hjemme så dro jeg til Oslo og Roger og Linnea tok toget hjem.Caitlin har ikke drukket så bra i dag,men vi krysser fingrene for at hun gjør det i morgen.
Da får vi se hva morgen dagen bringer...
Natti natt

Ingen kommentarer: