mandag 16. juni 2008

Besøk av pappa og storesøster :-)









Lørdag var nok en dag med oppkast og brekninger,snuppa kom seg litt utover kvelden og vi fikk flere smil utover kvelden.Linnea og Roger kom utpå ettermiddagen og etter en stund her på riksen fikk vi sykepleierene til å passe Caitlin så vi kunne ta trikken og gå ut å spise middag.
Linnea syns det var stor stas å kjøre trikk,vi måtte til og med snike for trikke føreren tok ikke kort...:-)Ekstra spennende ble det :-)
Vi spiste på Egon og deretter var det tilbake til snupps.
Hun sov godt natt til søndag og var egentlig i god form til godt utpå ettermiddagen.
Så fikk vi besøk av Tante Vibeke og fetter Andreas,det var veldig koselig.Jeg ble bortskjemt med et flott armebånd til og med :-)
Etter en dupp var Caitlin ikke i slag,hun fikk nemlig fjernet kateteret tidligere på dagen og hun fikk jo ikke tisset.
Så utpå kvelden etter vi hadde vinket hadet til Linnea og Roger var hun helt utafor for blæra var da blitt ganske sprengt.Legen kom og fikk satt ny og da ble det tømt 250 ml.
Hun fikk både morfin og dormicum før det ble satt kateter og dermed var hun så i godt humør at hun ikke sovnet før i 01 tida....men da hadde hun det iallefall bra...:-)
I dag (mandag) har hun vært i ganske god form,men hvis hun blir tilbudt mat og drikke blir hun sint,kvalm og brekker seg.Så de tilsatte mere næring og fett i dryppet i dag.
Det ble også skiftet på stomien for første gang....Jeg holdt meg litt på avstand da jeg er litt dårlig på å se ferkse operasjonsår....Det var tøft å se den lille magen...stomien var fin og den var jeg forberedt på,men det å faktisk se at magen var blitt åpnet og sydd sammen var tøft.

Utover kvelden ble snuppa mer sutrete og etter barnetv kastet hun opp igjen..men rett etter hun var ferdig var hun veldig tilfreds,sikkert godt å få opp.
Så fikk vi besøk av Tante Trude,Onkel Roger og lille fetter Knut Ole.
Caitlin ble skjemt bort skikkelig,hun fikk kjole,tunika og thights.I tillegg fikk hun bok og pusle spill...stor stas..:-)Jeg fikk dame blader,veldig deilig og ha noe å lese på :-)
Sykepleieren kom så med en ny type kvalmestillende,og vips fikk vi ei veldig blid jente, så tok tante frem en bolle og det fikk snuppa veldig lyst på,så ENDELIG tok hun et par smuler med mat...og til og med litt saft drakk hun...:-)
Hun var så happy utover kvelden og det var herlig å se...hun tulla og tøysa.:-)

Nå håper jeg inderlig matlysten kommer tilbake og at alt annet begynner å fungere normalt igjen.
I kveld fikk jeg en ny romvennine som har en sønn som ble operert i dag og vi har sitti å skravla på foreldrerommet.Tok meg til og med et glass rødvin:-)
Ellers fikk snuppa en søt rosa bamse av Hilde og den er blitt kosa masse på:-)Tusen takk:-)
Nå har jeg store forhåpninger for morgendagen,ser frem imot å se store fremskritt på snupps i morgen.
God natt...




Ingen kommentarer: