fredag 27. juni 2008

Oppdatering...


Ei uke har gått allerede siden sist jeg skrev,det var så dårlig nettverk på rommet så det var umulig å komme igjennom.
Men her kommer en liten oppsummering.

Etter snuppa fikk sonde prøvde vi med sondemat på natta,det fungerte veldig dårlig og alt kom opp igjen....Neste strategi var da og la henne "sulte" hele dagen (altså ike gi henne noe væske gjennom sonden)Da fikk hun kun det hun fikk i seg selv.
På natten fylte vi på med væsketapet som var i løpet av dagen.
Vel,kort oppsumert hun spiste uansett dårlig og tar til seg litt mer når vi kommer oss ut av sykehuset.

Lørdag fikk vi besøk av mimmi og besse,vi dro til byn og så på vannfontener og spiste middag på aker brygge.Deilig å komme seg ut:-)Utrolig hvor mye mer jeg nøt det å komme ut å se alt sammen bare etter nesten 14 dager innenfor sykehusveggene.Caitlin kosa seg veldig :-)
Det var et veldig hyggelig besøk,synd at det gikk så fort...men det gjør det alltid.

På søndag dro vi også avgårde,denne gangen for å besøke våre gode naboer som også har lelighet i Oslo.Vi fikk se den flotte leiligheten og etterpå spiste vi middag på Big Horn.
Etter middagen mistenkte jeg at det var lekkasje i posen....noe som stemte....Så da var det rett i ilden og ta det første stomistellet på en trang do....Det var ikke særlig allright...Men jeg fikk lagt det på og tok et nytt stell når jeg kom tilbake på riksen.

Så kom mandagen og jeg håpet vi snart kunne få estimert når vi kunne tenke på hjemreisen.
Det sto på at snuppa fikk tisset i bleia.Så hele mandagen gikk hun uten å tømme kateteret og det gikk så fint.Snuppa tissa gode bleier og dermed ser det ut til at det er som før.....for en enorm lettelse....:-))
Utpå mandags ettermiddag kom det faktisk larviksfolk på riksen og jeg fikk overtalt dem til å bli med ned til oslo city for å shoppe litt,det var koselig :-)
På kvelden spleiset May Britt og jeg på en pizza fra Dolly Dimples....det var godt det :-)

Tirsdag var vi alle spente på om det ble hjemreise på oss....alt hadde gått fint med tissingen men så fikk jeg vite at det fortsatt hang på matinntaket.
Roger svirret rundt på biltema i sandefjord og aventet svar fra meg,kl ble vel 14.30 ca før de avgjorde det.Vi kunne reise hjem men måtte passe på å få i snuppa godt med væske og mat.
Under utskrivelses samtalen så fortalte jeg henne at jeg var veldig lei meg for at jeg måtte kjempe for smertelindringen til snuppa.Hun unnskyldte seg da først og fremst med at hun hadde tatt henne av morfin så tidlig.....en dag for tidlig...i tillegg var hun lei seg for hvordan hun hadde operert,hun hadde ønsket hun gikk for det som var planlagt likevel siden Caitlin ble så utrolig dårlig etterpå.Det er godt å høre en lege beklage seg og inrømme feil...men det hjelper jo ikke Cailtin noe som har hatt det unødvendig mye vondt...Jeg tok etterpå en prat med sjefen til sykepleierene.....uten å nevne navn fortalte jeg om alt som var blitt sagt og gjort.
Vi hadde en veldig fortrolig samtale og jeg vet nå hva jeg må gjøre neste gang....
Roger kom å henta oss og vi dro opp til mimmi og besse for å hente Linnea som ikke visste noenting :-) Det ble litt av en hjemkomst.Verdens lengste hardeste klem og tårevåte øyne....:-)
Det er litt omstilling å komme hjem siden jeg ikke har visst når det skulle bli.
Så etter 15 dager på riksen er vi endelig hjemme for denne gang...

Ingen kommentarer: