torsdag 12. juni 2008

Nok en operasjon er over...



Bildet på toppen var rett før vi gikk ned til operasjonen,bildet under er på oppvåkningen.

Etter litt over 3 timer var operasjonen til snuppa over.Det var tre seige timer....det tok ytterligere 30 min før jeg fikk komme til overvåkningen.Hun sov tungt da jeg kom og det tok vel en time før hun våknet til såvidt...men denne gangen ble det annerledes en alle de andre gangene....når hun våknet fikk hun liksom litt panikk og ble så redd i øynene sine.....hun klarte ikke å trekke pusten riktig...dermed ble hun blå og grå før de fikk henne tilbake...hun holdt på å svime av flere ganger...de måtte gi henne smertestillende hver gang for å roe henne ned.
Vi ble på oppvåkning/overvåkningen i 6 timer...
Kirurgene er fornøyd med operasjonen og fikk gjort det som måtte gjøres.

Det ble et langt snitt på den søte magen...det har nesten ikke sunket helt inn på meg ennå hvor omfattende denne operasjonen har vært.
På overvåkningen sa de at de syns det var en voldsom operasjon for et så litet barn...
Så vår lille engel kjemper seg nok en gang igjennom en tøff runde.
Natten tilbragte hun på intermediær avd og hun hadde sovet mesteparten av natten foruten at hun hadde kastet opp noen ganger.

Kl 13.30 i dag tok de henne av morfinen og gikk over til mildere smertestillende...det gikk ikke mange timene før hun begynte å utrykke at hun ikke hadde det godt...det endte med at hun kastet opp og hun ble satt tilbake på morfin i kveld.
Hun har høyt blodtrykk som nå følges nærmere...






Nå sover hun godt så jeg håper det vil vare natten igjennom.

Ingen kommentarer: